Blackboard update zomer 2017 – Wat is nieuw?

Deze pagina geeft een overzicht van de wijzigingen in de Blackboard update van juli 2017. Eerst worden de twee opvallendste wijzigingen benoemd.

Nieuwe Look and Feel Blackboard!

Als eindgebruiker – docent of student- zal je zien dat Blackboard na de upgrade er (heel!) anders uit ziet*. Het beeld getoond op je scherm is smaller geworden en er is onder andere een nieuwe kleurencombinatie en lettertype gebruikt. Deze wijzigingen hebben verder geen invloed op de functionaliteiten van Blackboard. Meer informatie over de nieuwe look and feel vind je hier.

Impact op inrichting cursussen:
Met de komst van de nieuwe look and feel door thema Learn 2016 kan de tekst- en de achtergrondkleur van het menu in een cursus niet meer aangepast worden.

Assignments met submission receipts

Een nieuwe functionaliteit is dat elke keer wanneer een student een assignment inlevert er een ‘Submission confirmation receipt’ wordt aangemaakt oftewel een bewijs van inlevering. Hiermee kan de student aantonen dat hij een opdracht heeft ingeleverd. De student ontvangt een mail met het submission receipt. Meer informatie over submission receipts vind je hier.

Nieuwe en gewijzigde functionaliteiten

Daarnaast zijn er een aantal nieuwe en gewijzigde functionaliteiten bijgekomen. Deze worden hieronder kort benoemd. Klik op een onderwerp voor meer informatie:

*MyBlackboardpagina met nieuwe look and feel: