Blackboard Support

Toetsen en het grade center

Onderwerpen aan het Grade Center toevoegen

U kunt het Grade Center ook gebruiken om scores bij te houden die niet aan een Blackboardtoets of assignment zijn gekoppeld, zoals bijvoorbeeld presentaties of schrijfopdrachten.

• Klik op Create Column linksboven in het Grade Center.
  • Geef een naam aan de column.
  • Geef aan hoe de primary score voor zowel docent als student zichtbaar wordt.
    Doe dit ook voor de secondary score die alleen zichtbaar wordt voor de docent.

De betekenis van de keuzes is:

Score De score
Letter De score wordt omgerekend naar Amerikaanse gewoonte: A+ voor zeer goed; F voor onvoldoende.
Text Bijvoorbeeld “matig”, “goed” etc. Deze waardering is niet gekoppeld aan een score zoals in de letter optie. Met deze optie is er dus geen achterliggende score.
Percentage Percentage lijkt veel op de gebruikelijk 10 punts schaal
Complete/Incomplete In het Grade Center komt alleen een vinkje te staan. Er kan echter wel degelijk een score zijn toegekend.

• Kies een categorie waarbinnen de column valt (bv. Survey, Test, Blog, etc.)
  • Geef aan hoeveel punten hiermee gehaald kunnen worden
  • Indien beschikbaar kiest u voor een Associated Rubric.
    “A Rubric is a tool that lists evaluation criteria for an assignment. Rubrics can help students organise their efforts to meet the requirements of an assignment. Instructors can use Rubrics to explain their evaluations to students.”
  • Vul daarna Dates en Options in.
  • Klik op Submit.
    Het item staat nu in het Grade center.